Wie ben ik?
Ik ben een schoolleider die graag eerst de tijd neemt om je te leren kennen en naar je te luisteren. Wie ben jij als ‘mens’?
Daarna gaan we pas aan de slag met het ‘waarom’ en ‘hoe’ we met elkaar samenwerken en wat er op dat moment speelt.
Altijd met respect voor de heersende cultuur, maar ik ben ook iemand die vanuit nieuwsgierigheid vragen blijft stellen over waarom we het zo doen in de organisatie. Dat levert altijd weer mooie inzichten op!
Samen met het team op pad gaan om een fijne, efficiënte en duidelijke werkomgeving te creëren en om vanuit de verbinding de mensen mee krijgen en eigenaar te laten zijn van hun eigen processen, daar word ik blij van. Ik werk daarom graag aan mijn eigen overbodigheid.


Passie & Kracht
Mijn passie is om gedreven en betrokken leiding te geven waarbij mensen in hun waarde worden gelaten en hun capaciteiten tot bloei komen.
Ik ben vader van twee volwassen kinderen, man van Anita(docente) en kom uit een echt onderwijsgezin. Mijn langjarige schoolleiderservaring loopt van VMBO basis/kader, via MHV tot aan categoriaal gymnasium in rollen als conrector, locatie directeur en rector-bestuurder.
Mijn kracht ligt ook in het snel kunnen schakelen tussen strategisch denken en de praktische invulling. Doen wat nodig is en daarbij ook op je gevoel af durven gaan, zit in mijn bloed. Vanuit mijn ervaring in de muziek en de lessen die ik leerde bij het spelen in een band weet ik dat de ‘kunst van het weglaten’ belangrijker is dan alle ‘gaten dichtspelen’.
‘Kunst van het weglaten’
Marco de Vries
